Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Ett t ag sedan...

Av rexlisa - 7 mars 2009 08:30

jag skrev ett inlägg.


Katten brukar väcka mig kl 8.00 vintertid, nu börjar det bli ljusare ute så det blir 5.30-6.00, så där en lagom trevlig tid.

Jag ringde till veterinären efterssom Lisa har blivit fruktansvärt fixerad vid mat efter att vi mätt upp maten enligt veterinärens ordination (pga kastreringen). Nu skall vi ge katten tills hon är nöjd o kolla så att inte vikten skjuter iväg. Jag säger bara- SKÖNT. Det är inte skoj när Lisa springer runt och skriker och tigger så fort man skall äta eller helt plötsligt börjar tugga på saker, papper osv.


I övrigt så vårstädade jag i lite garderober här om dagen. Det är helt otroligt vilket skräp man kan ha i gömmorna.  Jag kunde slänga en hel del!
Naturligt vis så skulle Lisa kolla in och vara mitt i centrum av allt som sker.

 Här har hon placerat sig på kartonger med skaker som skall slängas.



 Annars var hon och klättrade runt i vartenda skåp och hylla.


Sedan har hon märkt att det börjar att bli varmare ute så hon har börjat att säga till när hon vill ut. Här fick hon sitta på trappen o spana ett tag själv, jag var inne med dörren lite på glänt. En lite stund senare slängde jag på henne en liten filt, myspys. Där satt hon en stund o tittade på fåglarna


 Hej svejs!


 
 
babbi

babbi

7 mars 2009 10:13

Vilken fin katt du har! Vad är det för ras?
Själv har jag en Lars-Åke...huskatt.
Jag kastrerade en hona jag hade för några år sen och jääälar vad hon åt efteråt. OCH blev smällfet! Var tvungen att banta ner henne sen!
Gick bara till en viss gräns sen gick hon inte ner mer...
Jag törs inte titta i mina skåp....har miljoner skaer som kan kastas...men...det kan ju va bra att ha oxå hehehe..
Ha en bra helg!

http://floral.bloggagratis.se

 
Ingen bild

rexlisa

17 mars 2009 20:40

Hej.
Jo, det är en cornish rex. Jag hade också massor att kan vara bra att hasaker. Känns bra att veta att när jag öppnar skåpen nästa gång så är det ordning. Ha det gött!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rexlisa - 13 november 2011 08:21

  Sitter här med en flunsa och är trött. Lite uppmuntran skulle behövas :-) Varför inte få hem detta smarriga paket på posten? ...

Av rexlisa - 10 augusti 2011 11:25

Damen är 1 år och 4 månader. I en ålder där man skall smaka på allt, pillra på allt, ser och  hittar allt- ni vet hur det är, alla föräldrar där ute. I detta fall är det extra spännande att vara förälder. P.g.a. gummans Celiaki måste vi för närvarand...

Av rexlisa - 15 maj 2011 13:15

Men vi klarade oss igenom den tillsammans. Nu äntligen har vi börjat att få ordning på vårat liv, framförallt- lilla   mår bra,  har inte ont, alla symptom har försvunnit  och tösen sover på nätterna.  Det tog över 1 år att komma hit men nu ä...

Av rexlisa - 28 februari 2011 08:09

Skall göra 2 listor, en som är min- mammatoppen, den andra är bebis- bebistoppen. Det är gansak lustigt hur man blir när man blir stor :-)   BEBISTOPPEN 1: mamma och pappa  ;-) 2: kulbana 3:bollar 4: pettson och findus på tv 5: musik ...

Av rexlisa - 30 januari 2011 08:41

surfade runt å snubblade på en sida som jag bara älskar.   http://www.busfia.se/info/Start.aspx   Sååå personligt att göra en berlock eller dylikt av sitt barns avtryck eller teckning! Å så fint tycker jag till sig själv eller att ge bort!  ...

Presentation

Omröstning

Ingen omröstning på gång............
 -------------
 -----------------

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards