Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Dan före dopparedan

Av rexlisa - 23 december 2010 14:24

  Tankar inför jul.........


Ljusen är tända, alla 4a.  I år är en ovanlig jul, våran första med våran lilla familj. Ingenting betyder så mycket längre, vi känner inga många måsten :-) Jag har minst tre banankartonger med julpynt kvar i  förrådet,  jag känner mig nöjd för det känns jul ändå. I ljustakarna 2 brinner ljusen, i år är det olika ljus i varje hållare, jag håller på att bränna slut på alla stumpar som jag har samlat på mig, en hel skokartong med olika ljus. Känns inte viktigt att ha likadana ljus, otända från starten, och skönt att minska på stumpbeståndet i lådan. Vi kanske inte ens köper hem julmat, vi är inte sugna någon av oss, detta är i och för sig ingen stekande julnyhet här, ett år åt vi kyckling och pommes med julmust i glasen- Det kändes julmysigt ändå.  


Nu har vi våran egna lilla familj och det är vi som skapar egna traditioner, behåller det vi tycker är viktigt och skapar nya som har betydelse för oss och som känns roliga. Det viktigaste är vad vi tycker, inte vad andra tycker. Vi lever inte för att gå å tänka på vad andra skall tycka och tänka om oss, vi lever för oss.


Granen är uppe, ljusen brinner. Lisa ligger och sover, vi har just ätit lunch lilla hjärtat och jag. Min andra hälft är på jobbet, han jobbar lite i morgon med. I kväll blir det visst uppesittarkväll med bingolotto :-)Jaghar några klappar som jag vill slå in innan morgondagen (snacka om i sista sekund)


Jag gillar det vi har, det viktigaste är att vi får vara tillsammans i jul.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rexlisa - 13 november 2011 08:21

  Sitter här med en flunsa och är trött. Lite uppmuntran skulle behövas :-) Varför inte få hem detta smarriga paket på posten? ...

Av rexlisa - 10 augusti 2011 11:25

Damen är 1 år och 4 månader. I en ålder där man skall smaka på allt, pillra på allt, ser och  hittar allt- ni vet hur det är, alla föräldrar där ute. I detta fall är det extra spännande att vara förälder. P.g.a. gummans Celiaki måste vi för närvarand...

Av rexlisa - 15 maj 2011 13:15

Men vi klarade oss igenom den tillsammans. Nu äntligen har vi börjat att få ordning på vårat liv, framförallt- lilla   mår bra,  har inte ont, alla symptom har försvunnit  och tösen sover på nätterna.  Det tog över 1 år att komma hit men nu ä...

Av rexlisa - 28 februari 2011 08:09

Skall göra 2 listor, en som är min- mammatoppen, den andra är bebis- bebistoppen. Det är gansak lustigt hur man blir när man blir stor :-)   BEBISTOPPEN 1: mamma och pappa  ;-) 2: kulbana 3:bollar 4: pettson och findus på tv 5: musik ...

Av rexlisa - 30 januari 2011 08:41

surfade runt å snubblade på en sida som jag bara älskar.   http://www.busfia.se/info/Start.aspx   Sååå personligt att göra en berlock eller dylikt av sitt barns avtryck eller teckning! Å så fint tycker jag till sig själv eller att ge bort!  ...

Presentation

Omröstning

Ingen omröstning på gång............
 -------------
 -----------------

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards